Wij heten u van harte welkom op onze website.

Allereerst een korte toelichting over de ontstaansgeschiedenis van de parochie tot op de dag van vandaag. De R.K. Parochie van de H. Dionysius is opgericht in 1867. Twee jaar later, in 1869, werd een nieuw gebouwde parochiekerk met een klassieke bouwstijl in gebruik genomen. Als patroon werd Dionysius de Areopagiet gekozen.

Mede op bouwkundige gronden werd deze kerk in 1963 vervangen door het huidige en duidelijk modernere bouwwerk. In dat jaar, 1963, telde de gemeente Heerhugowaard nog rond de 7000 inwoners en is nu, na 55 jaar, uitgegroeid tot een gemeenschap van meer dan 55.850 inwoners.

Bij de Dionysiusparochie horen een kleine 10.000 Rooms-Katholieken. Op 1 oktober 2009 deed pastoor Frank Domen zijn intrede en werd de zorg voor de parochie aan hem toevertrouwd. Zijn taken in de parochie worden ondersteund door onder meer diaken Eelke Ligthart, het Parochiebestuur, en vele vrijwilligers die allen met hart en ziel werken aan de gemeenschap. Het Pastorale Team, het Bestuur en alle vrijwilligers van de R.K. Parochie van de H. Dionysius zetten zich in voor een goede toekomst van Heerhugowaard en haar inwoners, op voorspraak van de H. Dionysius de Areopagiet, en onder bescherming van Maria, de moeder van de Heer.